خلخالی با تاکید به پاسخگویی سریع و دقیق کاربرهای واحد ۱۲۲ در مورد موضوعات مختلف آب و فاضلاب تصریح کرد: بعد از گرفتن آدرس مشترک و پرسش از چگونگی و نوع حادثه، سریعا آدرس برای اعزام اکیپ تعمیراتی به واحد اتفاقات ابلاغ می‌شود.

 

مجید خلخالی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مرکز به طور متوسط در طول شبانه‌روز به ۸۰ تماس تلفنی پاسخ می‌دهد که این تعداد تماس در زمان قطع آب افزون به ۲۰۰ مورد می‌رسد.

وی اظهار داشت: قبل از تاسیس واحد ۱۲۲ در آبفا خوی، اغلب مشترکان با واحدهای غیرمرتبط تماس می‌گرفتند که این امر موجب سرگردانی مشترک و نهایتا تاخیر در تعمیر شبکه می‌شد.

 مسئول روابط عمومی و آموزش همگانی آبفا خوی گفت: خواسته‌های مردم این شهر همیشه به عنوان یک دغدغه برای مسوولان شرکت مطرح بوده و سامانه ۱۲۲ به عنوان پل ارتباطی، نظرهای مردم و مسئولان را به متصل می‌کند.

وی با تاکید بر گسترش اطلاع رسانی و فرهنگ‌سازی در راستای شناساندن سامانه ۱۲۲ در بین شهروندان، افزود: آگاهی از وظایف و عملکرد این مرکز باید به گونه‌ای در بین مردم شکل بگیرد تا آنان در مواقع لزوم و نیاز بتوانند راهنمایی بگیرند و کمک کارشناسان و اپراتورهای این سامانه را دریافت کنند.

وی افزود: مرکز اطلاع رسانی و سامانه ۱۲۲ علاوه بر گسترش راه‌های ارتباطی با مشترکان، نسبت به نظرسنجی از آنان به منظور آگاهی از عملکرد کارشناسان و نحوه رسیدگی به حوادث نیز اقدام می‌کند تا گامی برای تعامل و ارتقای ارتباط متقابل مجموعه و مخاطبان برداشته شود.

 وی اضافه کرد: این مرکز در خصوص اعزام نیروهای امداد برای جلوگیری از هدر رفت آب در موارد خرابی شبکه، انشعاب یا شکستگی لوله‌های آب و فاضلاب اقدام کرده و علاوه بر همکاری با سایر پست‌های امداد، در زمینه‌های مختلف مردم را راهنمایی می‌کند.

خلخالی با تاکید به پاسخگویی سریع و دقیق کاربرهای واحد ۱۲۲ در مورد موضوعات مختلف آب و فاضلاب تصریح کرد: بعد از گرفتن آدرس مشترک و پرسش از چگونگی و نوع حادثه، سریعا آدرس برای اعزام اکیپ تعمیراتی به واحد اتفاقات ابلاغ می‌شود.

وی با اشاره به مکانیزه بودن فعالیت این مرکز، گفت: تمام فعالیت‌ها توسط رایانه کنترل می‌شود به نحوی که تمام مکالمات ضبط شده و با ایجاد یک بانک اطلاعاتی بر اساس شماره تلفن مشترکان آدرس‌ها ذخیره می‌شود.

وی با اشاره به ثبت آدرس مشترکان در مرکز ۱۲۲، گفت: با اعلام شماره تلفن مشترکان در تماس‌های دوم به بعد، سیستم اتوماتیک نمایش آدرس و مشخصات وارد عمل می‌شود.

وی همچنین به خدمات ارائه شده از طریق منوهای خودکار مرکز ۱۲۲ (IVR) اشاره کرد و گفت: پرداخت تلفنی قبوض، ارائه رقم کنتور درب بسته توسط شهروندان، دریافت قبوض جهت تسویه حساب و پرداخت تلفنی، دریافت شکایت‌ها، انتقادها و پیشنهادها و ضبط پیام از خدمات ارائه شده توسط نرم‌افراز IVR می‌باشد که کمک شایانی به همکاران و تماس کیرندگان می‌کند.

خلخالی بیان کرد: شرکت آب و فاضلاب خوی تمام توان خود را برای پاسخگویی و تکریم مشترکان به کار بسته و علاوه بر این امکانات جدیدی را نیز جهت ارائه خدمات غیرحضوری به آنان ارائه می‌دهد.

به گزارش ایرنا مرکز پاسخگویی شرکت آب و فاضلاب خوی علاوه بر این شهر، فیرورق، ایواوغلی، دیزج‌دیز و قطور را نیز پوشش می‌دهد